Rozrywka

Siedem mobilnych gier na wielkim ekranie

Autor: Ethan Gach, Twitter

Siedem prezentowanych poniżej gier twórców niezależnych ma niewielkie wymagania i działa na dowolnym urządzeniu. Najlepiej grać w nie jednak na dużym ekranie telewizora, w towarzystwie innych osób.

Postępy w dziedzinie technologii prowadzą do pojawiania się coraz bardziej rozbudowanych i atrakcyjnych gier, ale poza rynkiem masowym można znaleźć szeroką gamę kreatywnych i rozrywkowych gier niezależnych, w które można grać na wielu urządzeniach, z ekranami o różnych rozmiarach.

Wiele małych studiów wykorzystuje innowacyjne techniki projektowania do tworzenia niesamowitych przygód, które mogą rywalizować z grami większych producentów. Zwykle gry te cechuje pikselowa grafika dwuwymiarowa, a do tego nie wymagają procesora o wysokiej mocy i zaawansowanych kart graficznych. Oznacza to, że gry takie działają na wielu różnych urządzeniach, w tym także na Intel Compute Sticku, czyli miniaturowym komputerze, który jest podłączany do telewizorów i monitorów przy użyciu złącza HDMI.

Oczywiście można szybko chwycić za smartfona, tablet lub laptopa, aby zagrać w odświeżoną wersję gry Bejeweled (np. Beglitched) lub zagłębić się w świecie gier z zombie i przerażającą ścieżką dźwiękową (np. Noct), jednak wspólne granie w takie gry na dużym ekranie telewizora w salonie potęguje doznania.

Wyścigi samochodowe w grze Drift Stage, eksplorowanie fikcyjnych światów w grze Night in the Woods lub tworzenie mistrzowskich strategii w grze Overland zapewnia wciągającą rozrywkę dla grupy znajomych lub członków rodziny. Niezależne gry mają niewielkie wymagania, dzięki czemu mogą łatwo stać się atrakcją domowej imprezy.

Night-in-the-Woods_GIF_no-credit-pl

 

Rain World

W grze Rain World z niesamowitą grafiką gracze zgłębiają tajemnicze ruiny upadłej cywilizacji. Muszą unikać dziwacznych drapieżników w zdziczałym ekosystemie, w którym jednocześnie żyje urocze stworzenie znane jako „slugcat”.

Ta niesamowita gra niezależna cieszy się w Internecie ogromną popularnością, a kompozytor James Primate nazywa proces tworzenia świata Rain World „ciągłą współpracą z Internetem”. Deweloperzy często wykorzystują opinie społeczności, dlatego fani powinni śledzić w nich tropy własnych pomysłów i sugestii.

Ta uczta dla oczu najlepiej wygląda na wielkim ekranie. Dzięki temu też znajomi mogą pomagać sobie w przechytrzeniu inteligentnych drapieżników, reagujących odmiennie podczas każdej rozgrywki. Primate wprowadził nawet tryb współpracy kanapowej, w którym czterech graczy może „wspólnie poruszać się po olbrzymim świecie gry”!

Rain-World_GIF-3_no-credit-pl

 

Beglitched

„Cyberróżowa” gra Beglitched łączy magię ze światem komputerów, tworząc niesamowitą przygodę. Jest to nowa odsłona starej gry Bejeweled. Gracze ruszają na misję „debugowania” tajemniczych błędów w kodzie poprzez rozwiązywanie układanek polegających na dopasowywaniu kafelków.

W świecie gry umiejętności programistyczne są traktowane jako moce magiczne. Podczas swojej hakerskiej podróży gracze stają się uczniami magii i muszą rozwiązać większą tajemnicę, korzystając z subtelnych podpowiedzi.

„Narracja skupia się na tożsamości osobistej i poczuciu niepewności. Przypomina w pewnym sensie badanie życia wewnętrznego samotnej osoby” – mówi programista Alec Thomson.

Jednak granie w tę grę jest dalekie od samotności, gdyż jest przeznaczona dla większych grup osób.

 

Noct

Ten wyrenderowany w czarno-białych kolorach horror dla wielu graczy przyciąga użytkowników surowymi efektami wizualnymi i przerażającą ścieżką dźwiękową stworzoną z pomocą Robina Fincka, gitarzysty zespołu Nine Inch Nails.

Twórca Noct, Chris Eskins, zastanawiał się, jak mogłaby wyglądać gra z zombie w przypadku użycia wyłącznie termowizji. Wynik: atmosfera zwiększająca napięcie poprzez odczuwanie klaustrofobii i izolacji.

Horror w grze Noct w mniejszym stopniu wynika z zaskakującego pojawienia się potworów, a bardziej ze wspólnego strachu wzmacnianego przez grę grupową. Niesamowita ścieżka dźwiękowa aż prosi się o odtworzenie na zestawie kina domowego z dźwiękiem przestrzennym, aby znajomi musieli wręcz zachęcać innych do odważenia się na dołączenie do gry.

Noct-2_no-credit-e1463591108748-1024x512-pl

 

Night in the Woods

Pomimo złowrogo brzmiącej nazwy gra Night in the Woods to żartobliwa opowieść o zwyczajnie ubranym kocie, który próbuje wrócić do domu. Świat gry przypomina ekscentryczną książkę dla dzieci z uśmiechniętymi zwierzętami i minimalistycznymi rysunkami.

Ta oparta na narracji gra będzie idealna dla fanów twórczości studia Telltale – gracze mogą wpływać na opowieść, wybierając opcje dialogów. Subtelne zmiany pozwalają grać wielokrotnie w „Night in the Woods”, nagradzając tych, którzy lubią poznawać alternatywne losy protagonistów, zależne od podjętych decyzji.

„»Night in the Woods« to bardzo intymna gra, ale na zlotach fanów widzieliśmy mnóstwo ludzi, którzy siedzieli blisko siebie, czytali głośno dialogi i śmiali się wspólnie z żartów” – mówi Adam Saltsman z firmy Finji – niewielkiego wydawcy, który pomógł dokończyć grę.

Night-in-the-Woods_1_no-credit-e1463591146493-1024x512-pl

 

Overland

Kolejny tytuł wyprodukowany przez Finji, gra z gatunku „survival” – Overland – skłania się bardziej ku strategii i taktyce niż historii. Gracze wykorzystują ograniczone zasoby i zarządzanie czasem, aby podróżować po wyludnionej krainie pełnej niezliczonych zagrożeń.

Współpraca i połączenie sił podczas wykonywania zadania może podnieść szanse przetrwania. Saltsman porównuje doświadczenia w grze Overland z „grą planszową, podczas której gracze kłócą się o następne działanie, kogo należy porzucić, a kogo oszczędzić, a także jakie kolejne ryzyko podjąć”.

overland_apr2016_4-e1463591182762-1024x512-pl

 

Gang Beasts

Błotna „nawalanka” firmy Double Fine Gang Beasts to nie tyle taktyczna bitwa umysłów, co zapasy między przerośniętymi bobasami. Gra sprawdza się idealnie podczas imprez, przekształcając salon w wirtualną wersję zapasów w błocie.

Gracze przyjmują postać wielokolorowych, humanoidalnych bąbli, które walczą ze sobą w fabrykach lub spychają się z dachów wieżowców. Ta zmuszająca do rywalizacji gra zachęca przede wszystkim do beztroskich zachowań.

Miejscem akcji jest fikcyjne miasto Beef City. Gra nagradza za wszelkie błazeństwa, a jednocześnie nie karze graczy, którzy naruszają reguły.

Gang-Beasts_1_no-credit-e1463591217266-1024x512-pl

 

Drift Stage

Klasyczne gry wyścigowe, takie jak Pole Position, od lat straszą w salonach gier, podczas wyprzedaży i w filmach retro. Drift Stage to odkurzony klasyk z lat 80. XX wieku. Sprawia, że wirtualne wyścigi są jeszcze bardziej niesamowite niż kiedykolwiek wcześniej. Fizyka poślizgów w tej uroczo pastelowej grze zachęca do wykonywania coraz bardziej szalonych manewrów.

„Nowoczesne gry rzadko zapewniają taką atmosferę wspólnej rozgrywki, w jakiej dorastałem” – mówi Charles Blanchard, projektant grafiki do gry „Drift Stage”.

„Nie można stworzyć dobrych wyścigów bez trybu dla wielu graczy z podzielonym ekranem. Możliwość ścigania się ze znajomymi na sofie – bez żadnych opóźnień lub wymówek, że ktoś ma zły kontroler innej firmy – zapewnia najlepszą rozgrywkę opartą na rywalizacji”.

Uwaga redakcji: jako że gry te nie zostały jeszcze opublikowane, autor nie mógł przetestować wszystkich tytułów na urządzeniu Intel Compute Stick. Dodatkowy koncentrator USB będzie wymagany dla lokalnego trybu dla wielu graczy.

W tym miejscu znajdziesz więcej zasobów firmy Intel na temat gier

Udostępnij ten artykuł

Podobne tematy

Granie Rozrywka

Przeczytaj w następnej kolejności