Granie

Paris Games Week: Intel zawsze blisko graczy

Targi Paris Games Week to jedna z największych europejskich imprez dla miłośników gier wideo. A jedną z największych atrakcji jest turniej Intel Extreme Masters Challenger.

Paris Games Week, największe targi gier komputerowych we Francji, odwiedziło w tym roku kilkaset tysięcy gości zainteresowanych udziałem w turniejach, a także poznaniem najnowszych zaawansowanych technologii obsługujących gry. W tym roku impreza trwała od 27 do 31 października. Powierzchnia wystawiennicza wynosiła prawie 80 tys. metrów kwadratowych.

Firma Intel, jako jeden z wystawców, postanowiła skorzystać z okazji, aby poznać graczy, zaprezentować swoje najnowsze technologie oraz zorganizować własny turniej pod nazwą Extreme Masters Challenger EMEA.

W konkursie wzięło udział osiem drużyn z całego świata, które walczyły ze sobą w internetowym, wieloosobowym trybie gry „League of Legends”. Imprezę zorganizowały firmy Intel/ESL we współpracy z Asusem, Cdiscount i Plantronics. Po raz pierwszy finaliści z każdej grupy automatycznie kwalifikowali się do turnieju Intel® Extreme Masters (IEM), który odbędzie się w USA (w listopadzie) i Korei Południowej (w grudniu).

270

 

Technologia stworzona dla graczy

Branża gier komputerowych zawsze była ważna dla firmy Intel. Jak wyjaśnia jej pracownik Daniel S. Snyder: „Gracze nieustannie przesuwają techniczne granice możliwości i oczekują rozwiązań najwyższej klasy. Na świecie jest dziś ponad 1,3 miliarda graczy posiadających komputery PC, które są najpopularniejszą platformą do gier pod względem ich liczby i dynamiki wzrostu. Firma Intel wychodzi graczom naprzeciw, oferując doskonałe procesory, platformy, złącza i technologie komunikacyjne. Nasze najnowsze procesory Intel® Core™ i7 zapewniają dziś graczom niewyobrażalną moc. Niedawno zaprezentowaliśmy nasz dziesięciordzeniowy i dwudziestowątkowy procesor Intel® Core™ i7 Extreme Edition, wcześniej znany pod nazwą kodową „Broadwell-E”. W połączeniu, na przykład, z dwiema kartami graficznymi to prawdziwa supermaszyna do grania”.

Ale nie chodzi tylko o technologie. Jak mówi Snyder: „Ponad 100 milionów aktywnych użytkowników co miesiąc ogląda w serwisie Twitch transmisje z gier komputerowych o łącznej długości ponad 20 miliardów minut. Poza tym fani gier komputerowych i gracze turniejowi zaliczają się do największych miłośników komputerów, dlatego sponsorowanie turniejów jest dla nas okazją do nawiązania z nimi kontaktu. Na przykład turnieje graczy śledzi – jak się szacuje – 225 milionów osób na całym świecie. Imprezy takie jak IEM stanowią dla nas doskonałą okazję do wypromowania naszych najnowszych rozwiązań dla graczy i pozwalają we współpracy z producentami sprzętu i oprogramowania zaoferować graczom markowe produkty światowej klasy”.

Puchar IEM 2016 PODZIĘKOWANIA: Shawn Morgan, Intel Corporation
Puchar IEM 2016
PODZIĘKOWANIA: Shawn Morgan, Intel Corporation

Warto wspomnieć, że firma Intel sponsoruje także drużyny graczy, na przykład Cloud9 w Ameryce Północnej oraz LGB eSports i Property w Europie.

„Drużyny te składają się z pełnych pasji i najbardziej zaawansowanych technicznie graczy, od których otrzymujemy wyczerpujące opinie na temat naszych technologii. Jak widać, branża gier stwarza obecnie duże pole do popisu. W przededniu masowej popularyzacji nowych zastosowań, takich jak rzeczywistość wirtualna, firma Intel ma już w ofercie technologie, jakich oczekują gracze. Mamy solidne plany rozwoju nie tylko procesorów, ale również technologii łączności, pamięci itp.” – kończy Snyder.

Inne materiały firmy Intel poświęcone grom znajdziesz tutaj

Udostępnij ten artykuł

Podobne tematy

Granie

Przeczytaj w następnej kolejności

Read Full Story