Game On!

Zostań kim chcesz

Prawdziwa transformacja

Niewielka nowa firma z Zurychu w Szwajcarii specjalizuje się w śledzeniu mimiki twarzy na użytek gier wideo i filmów. Z rozwiązaniami tego typu mieli okazję zapoznać się w zeszłym tygodniu specjaliści ds. technologii biorący udział w konferencji Intel Developer Forum w San Francisco oraz osoby odwiedzające stanowisko Intela na targach IFA w Berlinie. Po zajęciu miejsca przed komputerem osoby te mogły obserwować, jak ich twarz jest szybko powielana i animowana na ekranach 16 tabletów. Deweloperzy mogli także na miejscu udostępnić swoją animację online.

crafting-your-digital-double-in-3d-just-got-easier_2

Możesz stać się, kimkolwiek chcesz

– Pozwalamy ludziom zajrzeć w przyszłość – mówi Doug Griffin, wiceprezes firmy Faceshift na terenie Ameryki Północnej.

– Można być dowolnie wybraną postacią.

Do niedawna tego typu oprogramowanie do obsługi mimiki twarzy było produkowane tylko przez duże firmy z branży rozrywkowej, takie jak SEGA, Nickelodeon, Disney i DreamWorks.

– Naszym celem jest upowszechnienie technologii śledzenia mimiki twarzy – mówi Griffin. – Chcemy, aby była dostępna w wielu grach i studiach animacyjnych – a w ostatecznie także dla użytkowników indywidualnych.

Griffin dąży do tego, aby skupiano się na narracji i interaktywności, a nie na technologii.

Ta technologia ma nieograniczony potencjał

crafting-your-digital-double-in-3d-just-got-easier_3

Większość użytkowników korzysta z oprogramowania do rozpoznawania twarzy głównie do logowania się do komputera osobistego bez użycia dłoni. Jednak popularność i możliwości technologii stale rosną.

W tym roku w komputerach All-in-One, urządzeniach Ultrabook i komputerach typu „2 w 1” zostanie wbudowana technologia Intel RealSense, umożliwiająca komunikowanie się z komputerem w innym wymiarze (szczególnie w trójwymiarze).

W przypadku producentów oprogramowania, takich jak firma Faceshift, nowe technologie pozwalają na bardziej naturalną interakcję ludzi z komputerami. Dzięki technologii można sterować komputerem za pomocą mimiki twarzy, gestów oraz głosu.

Technologia tego typu stwarza także nowe możliwości twórcze w zakresie edukacji i komunikacji.

– Za pomocą technologii RealSense analizujemy wygląd i kształt poszczególnych twarzy w kontekście różnych emocji – tłumaczy Griffin.

crafting-your-digital-double-in-3d-just-got-easier_4

Użytkownicy będą mogli tworzyć animacje w domu

– Technologia RealSense zapewnia obsługę materiałów wideo i głębi z prędkością 60 klatek na sekundę.

Według Griffina w produkcie użytkowym po raz pierwszy zastosowano czujnik o tak wysokiej jakości.

Aplikacja Faceshift jest niezwykle prosta w obsłudze. Najpierw kamera skanuje różne wyrazy twarzy. Dzięki tym danym osobisty awatar uczy się naśladować mimikę użytkownika. Kiedy się tego nauczy, można wyeksportować animację do oprogramowania 3D i korzystać z niej w grach czy sieciach społecznościowych.

crafting-your-digital-double-in-3d-just-got-easier_5

Można powiedzieć, że ktoś jest wierny jak pies, a dzięki firmie Faceshift może on również wyglądać jak pies.

Udostępnij ten artykuł

Podobne tematy

Rozrywka

Przeczytaj w następnej kolejności

Read Full Story